Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів


Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

Теоретичні знання

Вміння та навички

Рівень самостійності

I.
Початковий

1

Учень має уявлення з визначеної проблеми, відповідає однослівне на запитання вчителя

Самозахист, виклика­ний фізіологічними ін­стинктами

Цілковите керівництво нав­чальною діяльністю учня з боку вчителя і повний кон­троль

2

Учень має уявлення з визначеної проблеми, намагається відтворити окремі факти

Виконання окремих дій

Цілковите керівництво нав­чальною діяльністю учня з бо­ку вчителя і повний контроль

3

Учень відтворює окре­мі факти, пов'язані між собою

Виконання окремих дій, пов'язаних між собою

Повне керівництво вчителя і фрагментарний контроль

II.
 Середній

4

Учень ознайомлений з алго­ритмом поведінки у надзви­чайній ситуації, відтворює інформацію, що стосується одного кроку алгоритму

Виконання незначних дій, пов'язаних між со­бою, що відповідають одному кроку алгоритму

Постійна допомога вчителя при фрагментарному конт­ролі вчителя

5

Учень відтворює інфор­мацію на 1-2 будь-які кроки алгоритму

Виконання незначних дій, пов'язаних між со­бою, що стосуються двох будь-яких кроків алгоритму

Допомога при окремих (те­оретичних або практичних) кроках учня

6

Учень відтворює інфор­мацію на 1-3 кроки ал­горитму в будь-якому порядку

Виконання незначних дій у будь-якій послі­довності із захисту та допомоги

Допомога при окремих (те­оретичних та практичних) кроках

III. Достатній


7

Учень відтворює інфор­мацію на 1-4 кроки ал­горитму

Часткове виконання необхідних операцій з допомогою інструкції (правил) із захисту та допомоги

Учень діє в цілому самос­тійно, часто звертаючись за допомогою до вчителя

8

Учень відтворює інфор­мацію з томи повністю (5 крокіс) для типових ситуацій

Часткове виконання не­обхідних операцій у пра­вильній послідовності по захисту та допомозі

Учень діє в цілому самостій­но, при потребі звертаючись за допомогою до вчителя, ви­являє навики самоконтролю

9

Учень відтворює тему в цілому, свідомо при­ймає рішення

Повне послідовне вико­нання операції із захи­сту та допомоги, яке стосується однієї теми

Учень діє в цілому самостій­но, вміє знаходити інформацію з додаткових джерел, володіє навичками самоконтролю

IV.
 Високий


10

Свідоме відтворення та розуміння теми в ціло­му, вміння переконува­ти у правильності сво­го вибору

Виконання вивчених операцій із захисту та допомоги, знання аль­тернативних (додатко­вих) способів захисту та допомоги

Учень за допомогою вчите­ля розв'язує нестандартну ситуацію, вміє свідомо ко­ристуватися правилами (но­рмами) безпеки

11

Свідоме відтворення та розуміння теми в ціло­му, вміння аргументо­вано переконувати

Повне виконання вив­чених операцій, вмін­ня застосовувати дода­ткові способи захисту та допомоги

Учень самостійно розв'язує нестандарту ситуацію за ме­тою, визначеною вчителем, самостійно аналізує її на­слідки і свої дії

12

Свідоме відтворення та розуміння теми в ціло­му, вміння аргументо­вано переконувати

Вміння обирати безпе­чніший варіант розв'я­зання ситуації, брати на себе роль лідера (організатора)

Учень самостійно визначає мету своїх дій та інших з ме­тою допомоги, захисту та са­мозахисту, знаходить альтернативні шляхи її розв¢язання, обирає оптимальний, обґрунтовує його, оцінює тимчасові та довгострокові наслідки (збитки) обраного варіанта